Impulsat per AOC

Ajuntament Totes les administracions
 Vols canviar la mida? A  A  A
Et trobes a:  Portada > Notícies L’Ajuntament de Va...

02/05/2017

L’Ajuntament de Vallfogona de Riucorb aprova el seu Pla d’Acció per l’Energia Sostenible del municipi que té per objectiu reduir un 20,2 % de les emissions de GEH, respecte l’any 2005, abans de l’any 2020.

El passat 21 de juny de 2016, l’Ajuntament va aprovar el seu Pla d’Acció per l’Energia Sostenible conforme als compromisos adquirits amb la seva adhesió voluntària al pacte d’Alcaldes. Aquest és un mecanisme per implicar a totes les administracions locals europees en l'adopció de mesures per afavorir l’estalvi energètic i les energies renovables. Els Ajuntaments signants, assumeixen el compromís de reduir en un 20% les seves emissions de gasos d’efecte hivernacle (GEH) l’any 2020 respecte l’any 2005, a través d’augmentar la seva l’eficiència energètica i incrementar l’energia provinent de fonts renovables.

En el pla s'inclouen 17 actuacions que permetran reduir 246 tones de CO2 del municipi i assolir l’objectiu establert per l'any 2020. Les accions s’han organitzat en diferents línies estratègiques: eficiència energètica, energies renovables, mobilitat i residus. Aquestes actuacions es dirigeixen principalment a reduir el consum energètic derivat de l’activitat de l'Ajuntament, però també el consum energètic dels sectors inclosos en el PAES: domèstic, serveis, transport i gestió de residus.

Per a més informació es pot consultar el document del PAES en el següent enllaç: http://www.pactodelosalcaldes.eu/about/signatories_es.html?city_id=7656